Skrivet av: Anton Assarsson | 03 augusti 2010

Jesus och Muhammed

”Men vadå, kristendomen har minsann också varit en våldsam religion!”

Ja, så brukar politiskt korrekta liberaler och andra hållningslösa kulturrelativister bräka när någon har tar sig ”fräckheten” att kritisera islams blodiga historia.

Men det är bara snömos. Koranen själv beskriver hur Muhammed personligen begick ständiga övergrepp på sin omgivning. Visst kan man säga att även kristna begick övergrepp vid till exempel korståg eller inkvisitionen, men skulle denna jämförelse ha någon som helst vikt så skulle det krävas att bibeln beskrev Jesus som anförare för ett anhang av den blodtörstigaste nidbilden av hur korsriddare och inkvisitorer svartmålas idag. Och visst har katolska präster förgripit sig på barn – men Jesus själv har redan uttalat sin hårda dom över dem. ”Profeten” Muhammed däremot gifte sig med en 6-åring. Självklart går det inte att jämställa islam med kristendomen.

Dem som försöker relativisera vårt kristna arv genom att jämställa kristendomen med islam gör detta enbart för att vi ska få beröringsångest med vår egen historia, kultur och religion. Syftet med det är uppenbart: Människor som är rädda och skäms för sin religion och civilisation kommer inte att försvara den. Sådana människor saknar ett sociokulturellt immunförsvar och blir lätta byten. Rotlösa människor gör inte motstånd.

De vet de flesta vet dock fortfarande, om än bara på ett instinktivt plan, att man inte kan jämställa islam med kristendomen. Det sunda förnuftet säger det och den empiriska verkligheten säger det: Det är absurt att jämföra fredsreligionen kristendom med barbarreligionen islam.

Det räcker faktiskt med att ta en jämförande titt på huvudpersonerna själva, deras ord och gärningar. Det talar volymer och når in i själva kärnan i respektive trossystem.

Jesus levde som han lärde, i fullkomlig godhet, även när han frestades av djävulen. Jesus inte bara talade om kärlek, utan var också kärlek personifierad.

Jesus säger aldrig emot sig själv och är konsekvent i allt. Jesus påstår sig aldrig ha mandat att revidera det gamla testamentets profetior och uppenbarelser för att han ska få som han vill. Muhammed däremot ändrar sig hela tiden. Han reviderar också påstådda uppenbarelser av Allah efter behov, nycker och infall. När någon av Muhammeds anhängare kritiserar honom för något högst olämpligt eller kontroversiellt, mottar Muhammed bekvämt nog en ”uppenbarelse” vid just det tillfället som rättfärdigar och legitimerar hans beteende. Ett exempel på detta är när Abu-Bakr ifrågasatte att Muhammed gifte sig med sin egen brorsdotter, Aisha. Allah ”uppenbarade” dock att Muhammed fick dispens. Ett annat är när Muhammed åtrådde sin adopterade son Zaid ibn Harithas hustru Zaynab bint Jash. Zaid skiljde sig därför ifrån henne på ”Allahs befallning” så att Muhammed istället kunde gifta sig med henne. Efter slaget vid Hunain var de muslimska soldaterna lite motvilliga att våldta kvinnorna inför deras män, men då uppenbarade Allah som på beställning sura 4:24 till Muhammed som förklarade att krigsfångar får man våldta. Ytterligare ett exempel är de s k ”Satansverserna”, vilka numera är borttagna ur Koranen (det är dessa verser som fått muslimerna att döma Salman Rushdie till döden för hädelse), påstår Muhammed att man också skulle tillbe Allahs tre döttrar (al-Lat, al-Uzza och Manat). Detta tar han sedan tillbaka och blir ännu mer fanatisk i sin kritik av de kristnas påstående att Gud är en treenighet.

Muhammed ljög, lurade människor, svek sitt ord och levde i sexuell orenhet. Flera gånger höll han på att förlora sina anhängare på grund av sitt ogudaktiga privatliv. Varken Koranen eller Haditherna försöker dölja detta.

Medan Jesus hjälpte de utsatta begick Muhammed mord och stal också från människor. Personliga fiender dödades. Han plundrade karavaner och företog räder mot olika beduinstammar, från vilka han tog krigsbyte.

Jesus använde aldrig våld för att övertyga andra om sin lära. ”Den som gör Guds vilja, kommer att förstå att min lära är från Gud”, säger han t ex i Joh 7:17. Muhammed använde ofta våld för att tvinga människor att bli muslimer. Även Koranen talar om att använda våld mot de otrogna.

Jesus undervisade sina lärjungar om kärlek och sanning. Inte någonstans i evangelierna uppmanar han sina lärjungar att skada, döda eller bestjäla någon. Muhammed lärde sina lärjungar att döda och stjäla i hans namn.

Jesus var ren i tanke, ord och gärning. Muhammed hade ett tjugotal fruar och älskarinnor, varav den yngsta, den ovan nämnda Aisha, bara var 6 år gammal när hon blev bortgift med Muhammed, som var 51 år vid det tillfället (enligt de mest auktoritativa haditherna hade dock Muhammed ”den goda smaken” att deflorera Aisha först när hon hade fyllt 9).

Jesus dog för mänsklighetens synder. Muhammed dog i och för sina egna synder, precis som vilken människa som helst. Jesus dog för vår skull. Muhammed dödade andra för sin egen skull.

Jesus Kristus och Muhammed var individer som förde radikalt olika liv. Muhammed var klanledare, härförare, mördare, plundrare, slavägare, polygamist, pederast, edsbrytare, tyrann och mytoman. Att överhuvudtaget försöka jämföra Muhammed med Kristus är löjligt.

Folk kom till honom med barn för att han skulle röra vid dem. Men lärjungarna visade bort dem. När Jesus såg det blev han förargad och sade: ”Låt barnen komma hit till mig och hindra dem inte: Guds rike tillhör sådana som de […] Och han tog dem i famnen, lade händerna på dem och välsignade dem. (Markus 10:13-16).

Då kallade han fram ett barn och ställde det mitt ibland dem och sade:  […] Men den som förför en av dessa små som tro på mig, för honom vore det bättre att en kvarnsten hängdes om hans hals och han sänktes ned i havets djup (Matteus 18:2-6).


Responses

  1. Va är du för en jävla uppblåst idiot som skriver såna osanna och demon liknande ord. Det är ändå ute på weben så det är VÄLDIGT oviktig text men ändå så onödigt, LAHI LAHE I LALL’LLAH MUHAMMAD RESUL ALL’LLAH… MÅ GUD VÄGLEDDA DIG OCH DIN ONDA AVSIKT PÅ RÄTT VÄG INSHLL’LLAH!!
    //Besnik

  2. En del av Islam kritikerna har skymfat profeten (fred vare med honom) genom att påstå att han var en egoistisk vällusting. Dom har anklagat honom för att ha karaktärsfel som knappast är förenligt med att vara av medelmåttig dygd, ännu mindre att vara en profet och Guds siste budbärare, såväl som den bäste modellen för mänskligheten att följa.
    När Muhammad (fred vare med honom) var 25 år, före han kallades till hans framtida mission, gifte han sig med Khadija, hans första fru. När man känner till den omgivande kulturella miljön och det klimatet och med tanke på hans ungdom, är det anmärkningsvärt att han vann ett rykte att vara perfekt dygdig, hade integritet och var förtroendefull. Så snart som han kallades till profetskap, så tvekade hans fiender inte att uttala falskt förtal emot honom men inte en enda gång vågade någon av dom hitta på något som var för osannolikt gällande honom.
    Khadija var 15 äldre än honom. Detta äktenskap var mycket speciellt och exceptionellt i Allahs profets ögon. Under 23 år var deras liv en tid av oavbruten belåtenhet i perfekt trofasthet. Under det åttonde året av hans profetskap, avled hon och lämnade profeten (fred vare med honom) som den ende föräldern till deras barn under en period av 4 till 5 år.
    Även hans fiender måste tillstå att under dessa år så gick det inte att hitta några brister i hans moraliska karaktär. Profeten (fred vare med honom) tog ingen annan fru under Khadijas livstid, även om allmänheten skulle ha tillåtit honom att göra det. När han började att gifta sig med andra kvinnor, var han redan över 55 år, när det inte återstår så stort intresse och önskan för äktenskap längre.

    Hur kunde han vara för månggifte? Den frågan ställs ofta av människor som inte har någon religion, eller av judar eller kristna. När det gäller den första gruppen, så har de ingen rätt att döma människor som följer en religiös väg i livet. Deras eget förfarande när det gäller det motsatta könet grundar sig på deras egna önskemål, oavsett vad de säger.
    – Judar och kristna som attackerar profeten (fred vare med honom) för hans månggiften gör det pga rädsla och avundsjuka gentemot Islam. De glömmer att de stora judiska patriarkerna, som kallas profeter i Bibeln och Koranen och är ärade av utövare av tre religioner, är exempel på utomordentlig moral, och de praktiserade alla månggifte i mycket större utsträckning.
    Månggifte kom inte ursprungligen från muslimer. Därutöver när det gäller profetens praktik av detta så har det en mycket vidare betydelse än vad människor i allmänhet känner till. Å ena sidan så var profeten (fred vare med honom) polygam för att kunna förmedla hans Sunnah (exempel och normer av islamisk lag).

    • Din s.k. ”profet” var en mycket ogudaktig människa, förmodligen med klara psykopatiska drag.

  3. Du får gå till psykiatrisk undersökning,

    • Och besöka dig och andra intagna? Nej tack har annat att göra.


Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Kategorier

%d bloggare gillar detta: